Spinazie salade met peer en geitenkaas

2 oktober 2023

Recepten, Salades

Een salade op basis van spinazie, peer, geitenkaas en walnoten met een zelfgemaakte honing-mosterd dressing. Dit lunchgerecht is laag in calorieën en hoog in voedingswaarden. De vitaminen en mineralen voor een gezond voedingspatroon. Wil jij afvallen? Ook dan past dit recept erg goed in een gezond eetpatroon. Geniet van de spinazie salade met peer en geitenkaas en mis het vooral niet!


Heb jij er ooit aan gedacht om fruit met groenten te mixen? En dan ook nog in combinatie met geitenkaas, honing en mosterd? Ik ook niet! Totdat ik deze combinatie probeerde! Heerlijk rijke smaken, die elkaar heerlijk uitbalanceren! Probeer het ook eens als lunchgerecht, misschien samen met een getoaste boterham?

Spinazie is een bladgroente die rijk is aan voedingsstoffen zoals vitamine A, vitamine K, foliumzuur, ijzer, calcium en vezels. Het levert weinig calorieën en is een uitstekende bron van antioxidanten die kunnen helpen bij het bestrijden van vrije radicalen in het lichaam. Walnoten zijn een goede bron van gezonde vetten, vooral omega-3 vetzuren, evenals eiwitten, vezels, vitamine E, magnesium en antioxidanten. De gezonde vetten zijn supergoed voor je hart- en hersengezondheid. Peren bevatten vezels, vitamine C en vitamine K. Geitenkaas levert eiwitten, calcium en gezonde vetten. Het heeft over het algemeen minder verzadigd vet in vergelijking met sommige andere kazen, waardoor het een gezondere keuze is.

Deze salade bevat vezelrijke ingrediënten zoals spinazie, walnoten en peer. Vezels dragen bij aan een gezonde spijsvertering, kunnen het cholesterolgehalte verlagen en helpen bij het handhaven van een gezond gewicht. Kortom, deze salade biedt een goede balans tussen voedingsstoffen, smaak en textuur, en kan een gezonde keuze zijn als onderdeel van een gebalanceerd dieet. Het voorziet in vitaminen, mineralen, vezels en gezonde vetten, terwijl het ook heerlijk smaakt.

Zelf schrijven wij dit lunch gerecht vaker voor in een gezond voedingspatroon. Afhankelijk van het doel, is dit gerecht ook perfect voor mensen die graag een paar kilo’s willen afvallen. Leren om jouw eigen dagelijkse energiebehoefte te berekenen? Lees dan vooral deze blog!

Spinazie salade met peer en geitenkaas

Portie

Bereidingstijd

10 minuten

Energie (kcal)

365

Ingredienten

Salade
Dressing honing-mosterd

Recept

1.

Leg de gewassen spinazie op het bord. Snijd de peer in stukjes en voeg deze toe aan de spinazie.

2.

Verkruimel de walnoten en de verse geitenkaas over de spinazie met peer.

3.

Maak de dressing door de ingrediënten bij elkaar te voegen en roer goed door.

4.

Voeg de dressing toe aan het gerecht en roer het gerecht goed door elkaar, zodat de geitenkaas, dressing, walnoten en stukjes peer verspreid worden.

5.

Voor de liefhebbers te serveren met een geroosterd stuk brood! Smakelijk eten!!

6.

Tip: Bereid het gerecht voor door de saus apart mee te nemen naar bijvoorbeeld je werk. Geniet van een heerlijke lunch!

In een blok aan linkerkant video (klein gemaakt) rechts ervan de Iphone socials, met een button om naar Instagram te gaan, met tekst; Meer inspiratie of dit recept gemaakt? Tag @vitalfoodienl zodat we van jouw creaties kunnen genieten en ga op zoek naar jouw volgende recept!


Voedingswaarde
De voedingsinformatie is gebaseerd op 1 portie, gemaakt met rundergehakt.

Energy (Energie)659 kcal
Fat (Vetten)13,9 gram
Verzadigd: 5,4 gram
Protein (Eiwit)39,8 gram
Carbohydrate (Koolhydraten)84,5 gram
Vezels 18 gram
Zout 0,96 gram

Deze recepten in jouw weekmenu?

Wist je dat Melissa als orthomoleculair therapeut ook advies, coaching en training aanbiedt?

wrap vegetarische shoarma kip spiesjes 6U5A1881 IMG_6868-min-750x500 IMG_83401-scaled IMG_8847-225x300